یسنا - حسنایسنا - حسنا، تا این لحظه: 8 سال و 8 ماه و 21 روز سن داره
پیوند آقا و بانو♥ ♥پیوند آقا و بانو♥ ♥، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 22 روز سن داره

سیب های سرخ زنـــ♥♥ــــدگی

دوقلو داشتن سخته یا آسون؟

1399/2/27 15:03
نویسنده : مامان آسیه
2,525 بازدید
اشتراک گذاری

تجربه ی خودمو اگه بخوایین خیلی خوشحال میشم در اختیارتون بذارم .

user posted image

راستش بعد از اینکه بدنیا اومدن تا یک ماهگی زندگی مشترک منو امید کامل زیر و رو شد یعنی نه از خواب و نه استراحت هیچی نمیفهمیدیم .کم کم با کمکای مامان عزیزم وضعیتمون بهتر شد اما همچنان نگهداری از دوقلوها کار خیلی سختی بود فکر کن همزمان دو تا نوزاد باهم گریه کنن با هم شیر بخوان با هم نیاز به تعویض پوشک داشته باشن .بذار بگم براتون من کامل هنگ بودم و همه ی زندگیم شده بود نگهداری از دوقلوها بدون اینکه ذره ای پشیمون بشم از وجودشون یا عصبانی بشم و بخوام حرف بدی بهشون بگم .اصلا یادم نمیره که مدام سوره ی والعصر رو میخوندم و امیدم به خدا بود . 

هر وقت مامان باردار یا در شرف بارداری ازم راجع به این موضوع میپرسه میگم دوقلو داشتن نعمته یه نعمتی که نصیب هر مامان و بابایی نمیشه مخصوصا دوقلوهای دختری که صحیح و سالم با وزن عالی و تو روز دختر و تولد حضرت معصومه س بدنیا بیان .دیگه چی از این بهتر .من مدام به این فکر میکنم که بچه ها امانتن که دوس دارم بخوبی تربیت بشن و یه روز بهم خیلی افتخار کنن.

user posted image

بنظرم باید عاشق بچه بود .مامانایی که مجبور به بارداری میشن نمیتونن عاشق باشن .من میدونم که یه جایی میبرن یه جایی کم میارن یه جایی پشیمون میشن .......

user posted image

دوقلوها تا 3سالگی فوق العاده کنجکاو و پر جنب و جوشن و این یعنی عزم و انرژی چند برابر مادر .من تا 3سالگی مدام تو خونه بودم و قید سفر و مهمانیای طولانی رو زده بودم چون خیلی اذیت میشدم . 

نگهداری و سخت بودن دوقلو داری به شما بستگی داره .بنظرم همه چی به شما بستگی داره 

user posted image

من اینقدر عاشق دوقلوها هستم و عاشق بچه ها که دوست دارم دوباره هم نی نی داشته باشم.

حالا هم که بچه ها در شرف 5 سالگی ان خیلی با هم اختلاف نظر دارن و روزی نیست که دعوا و بحث نکنن .اما غذاشونو به تنهایی نوش جان میکنن.تو اتاقشون تنها میخوابن.نزدیک به 20شعرو حفظ کردن . رنگها رو یاد دارن .نماز میخونن با من و خیلی تغییرات خاص دیگه ....

من فکر میکنم مامانایی که یه نی نی رو به تنهایی نگهداری میکنن خیلی سادست و خیلی کم خسته میشن البته شاید این طرز فکر بخاطر اینه که من دوقلو داشتم و سختی های نگهداریشونو دیدم .

یه موضوعی که خیلی اذیتم میکنه اینه که وقتی دوقلوها رو میبرم بیرون مثلا پارک  یا مهمونی با دست اشاره میکنن و حتی گاهی به دوقلوها شکلات یا خوردنیه دیگه ای میدن یا دوقلوها رو با هم مقایسه میکنن و یا سوالات پی در پی از من میپرسن که چند سالشونه و یا چه کردی که دوقلو باردار شدی و ... این موضوع بشدت آزارم میده و گاهی از مکان های شلوغ دوری میکنم و یا لباس های دوقلوها رو شبیه هم نمیخرم .مامانای دوقلو و چندقلو این موضوع رو درک میکنن .خواستم اینو بگم تا بدونید دوقلوها رو که از آب و گل در اوردید این یکی از موضوعاتیه که احتمالا پایانی نداره .

پسندها (4)

نظرات (2)


27 اردیبهشت 99 15:08
اگر کمک از کسی داشته باشید نه سخت نیست واقعا که لذت بخشه،اما همه چی گردن یکی بیافتد نه واقعا مشکل است ما هم دو قلو داریم که برخلاف شما هیچ کس متوجه نمی شوند دوقلو هستند و اون مشکل را نداریم! چون نه قیافه و نه جثه شبیه هم دارند!
مامان آسیه
پاسخ
شما حق دارید اما اگر امکان پذیره یه پرستار استخدام کنید تا لااقل 5ساعت در روز کمک دستتون باشه. اما اگر امکانش نیست از فامیل یا دوست و اشنای صمیمی کمک بگیرید😍

27 اردیبهشت 99 15:33
بلی پرستار گرفتیم ممنون