یسنا - حسنایسنا - حسنا، تا این لحظه: 8 سال و 9 ماه و 1 روز سن داره
پیوند آقا و بانو♥ ♥پیوند آقا و بانو♥ ♥، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 2 روز سن داره

سیب های سرخ زنـــ♥♥ــــدگی

چهار ماهه شدن دخترای نازم

1394/9/25 14:46
نویسنده : مامان آسیه
295 بازدید
اشتراک گذاری

چهار ماهگیتــــــــــــــــــــــــــــون مبارک 

با اینکه پایان چهارماهگیتون با سرماخوردگی خاتمه پیدا کرد اما همه ی این لحظات خاطره میمونه

از اولین سرماخوردگیتون عکس گرفتم . صورت سرخ با عطسه فراوان و سرفه ی خروسکی خیلی واسه من سخت بود اما خداراشکر الان حالتون بهتره.

متاسفانه امروز نوبت واکسن چهار ماهگیتون بود که نبردمتون چون با سرماخوردگی نمیشه واکسن زد.

مصرف شربت دیفن هیدرامین و اریترومایسین همچنان ادامه داره +قطره بینی سدیم کلراید که در کنارش پوآر هم خیلی کمک میکنه +هر روز مولتی ویتامین هم 25قطره نوش جان میکنین

 

 

پنج ماهگی کودک

ممکن است او دانش‌آموز خوبی نباشد. نباید از این بابت ناراحت و نگران باشید که چرا هیچ کدام از کارهایی را که تا به حال گفته‌ایم او انجام نداده است. به هر حال استعداد و توانایی افراد با هم متفاوت است. اگر تا به حال تنها به تر و خشک کردن او اکتفا کرده‌اید بهتر است بدانید که هیچ چیز بیشتر از بازی برای کودکتان آموزنده نیست، بنابراین آموزش را همین حالا آغاز کنید. این آموزش می‌تواند بازکردن زبان او باشد. بیشتر کودکان مدت‌هاست که تلاش می‌کند صداهایی را از خودشان تولید کنند و فکر می‌کنند که این صداها همان چیزهایی است که شما با آن سخن می‌گویید، اما بعد از مدتی این اصوات را رها خواهند کرد چرا که این صداها از سوی شما تکرار نمی‌شوند با تکرار نام هر چیزی به او کمک کنید تا سخن بگوید.

او را آزمایش کنید و ببینید که آیا متوجه تغییرات اطرافش می‌شود یا نه مثلا جای اسباب‌بازی‌هایش را تغییر دهید یا آنکه خودتان لباس‌های مختلف بپوشید یا گردنبندی بر گردنتان بیاندازید. او باید توجه این تغییرات شود.   

 

پسندها (1)

نظرات (1)

یه مادر
29 آذر 94 0:32
الهی هیچ وقت مریضی دسته گلات رو دیگه نبینی الان بهترن؟ واکسن زدید؟ 4 ماهگیشو هم مبارک
مامان آسیه
پاسخ
سلام دوست عزیز الحمدالله بهترن . فقط سرفه میکنن واکسن رو هنوز نزدن